אנחנו חיים בעולם בו הרשתות החברתיות הן המקום בו הכול מתקיים. עסק אשר אינו מצא ברשת חברתית או אדם אשר בוחר לפרסם את התוכן שלו בפלטפורמה אשר אינה מקושרת לרשת חברתית כזאת או אחרת, הרי שדברים אלו יכולים להיחשב כלא קיימים כלל וכלל. כעת יותר מתמיד ישנו צורך שהתוכן שלכם יעודד את הקוראים לשיתוף המאמר ברשתות החברתיות. המאמר הבא יכיל מידע על הנושא הזה.
1. אמרו את הדבר
האמת הפשוטה היא שלפעמים פשוט לא ניתן להתחמק מין הבקשה הפשוטה, שקוראי המאמר והתכנים שלכם ישתפו את הדבר ברשתות החברתיות. קוראים מעדיפים שתדברו
אליהם בגובה העיניים מאשר שתלכו סחור וסחור.
דוגמא : " שתפו את המאמר בפייסבוק".
2. תוכן אשר שווה שיתוף
גם אם המאמר איכותי, אין זה אומר שהקוראים שלכם יבקשו לשתף אותו ברשתות החברתיות, ישנם סוגי מאמרים אשר הם כאלו שאנשים מבקשים לשתף אותם בינם.
מאמר על עצות, שיתוף של חוויה אישית.
דוגמא: " האם גם אתם מזדהים עם החוויה שעברתי?".
3. שיתוף כערך בסיסי
ישנם מאמרים אשר בנויים על פעולת השיתוף בין אנשים שונים ברשתות החברתיות. מאמרים אשר מצד אחד מתקשרים עם הקוראים שלהם ומצד שני מכילים תוכן בעל ערך. הפכו את פעולת השיתוף לכזאת שעוזרת לקוראים להבין את המאמר בצורה טובה יותר.
דוגמא: " שיתוף בלוג זה יוביל לכך שיותר קוראים ייהנו מעצות אלה".
4. תקשורת ביניכם לבין הקוראים
לכאורה, נראה כי ישנו קושי מסוים לתקשר באמצעות מאמר עם הקוראים שלכם. טוב לדעת כי הדבר הוא אפשרי ביותר . כאשר תמצאו את הדרך באמצעותה תדברו עם הקוראים שלכם בצורה איכותית, דרך הרי שתוכלו להגיע למצב בו הקוראים ישתפו את המאמר שלכם.
דוגמא: " אשמח לשמוע מכם, האם העצות שלי עזרו לכם".
5. הבינו מהי הרשת החברתית
כיום אנחנו חיים לצד הרשתות החברתיות, כבר יותר מעשור. נראה כי אנחנו פועלים ברשתות אלו בצורה אוטומטית. זהו הזמן לעצור לרגע ולנסות להבין כיצד הרשתות פועלות, אילו תכנים זוכים ליותר חשיפה ועוד. הבנה מתקדמת של פעולת הרשתות החברתיות אכן יכולה להועיל בניסיון לגרום לקוראים לשתף את התוכן שלכם.
דוגמא: שימוש בתגיות והאשטאג יעזור לכך שהתוכן שלכם יהפוך לנגיש יותר לשיתוף ברשתות החברתיות.
6. כל רשת והייחוד שלה
ישנם סוגים שונים של רשתות חברתיות אשר כל אחת מהן מתפקדת בצורה שונה לגמרי מין השנייה. בהמשך לכך, הרצון לחתור לכך שהקוראים שלכם ישתפו את המאמר שלכם בכמה שיותר רשתות הוא נכון למדי אך לפעמים עדיף להתמקד ברשת חברתית אחת כך שהשיתוף בה יהיה רב.
דוגמא: תוכן אשר יזכה לשיתוף גבוה יותר בפייסבוק הוא שיתוף אשר קיים בו סרטון קצר ומעניין.
7. שתפו בכל הכוח
פעולת השיתוף כשלעצמה היא מאוד חשובה אך הקוראים שלכם צריכים להבין מדוע ישנו צורך לשתף את התוכן שלכם. נסו להסביר לקוראים, מדוע פעולת השיתוף היא חשובה בצורה ספציפית לסוג התוכן שאתם רוצים לייצר. האם אתם מייצרים תוכן אשר מבקש לדווח תוכן חדש וחשוב? הסבירו זאת לצופים.
דוגמא : " שיתוף יעזור לידיעה זאת להגיע למגוון של אנשים ברחבי האינטרנט".
8. שיתוף אשר מגיע בצורה אוטומטית
לפעמים, כאשר אנשים קוראים את התכנים שלכם, גם אם הם חושבים שישנו צורך לשתף אותם ברשתות החברתיות, אין הם עושים זאת מכיוון שהם רואים את הדבר כפעולה נוספת אשר מצריכה מהם זמן. כאן מגיע החלק שלכם, לגרום לקוראים לשתף את המאמר כבר כשהם מסיימים לקרוא אותו, נסו לגרום לכך שהשיתוף יהיה כמה שיותר מיידי לאחר סיום קריאת הכתבה.
דוגמא: " אני מבקש מכם לשתף את המאמר, לאחר סיום קריאת הכתבה, על מנת שכל מי שמרגיש אבוד בתקופת הקורונה, יקבל עזרה בצורה מיידית".
9. תוכן שירגש את הקוראים
לרוב, כאשר צופים נתקלים בתוכן אשר גרם להרגיש דבר מה, הרי שהם ירגישו צורך לשתף את הדבר עם שאר העולם ולגרום להרגיש את אותו הדבר. יותר מכך שאנחנו אוהבים להרגיש, אנו אוהבים לגלות כי אחרים מרגישים כמונו. מאמר אשר הוא מכיל רגש, הוא מאמר אשר סביר לזכות לשיתוף רחב יותר ברשתות החברתיות.
דוגמא : " כעת אני חושב עליכם, הקוראים הנאמנים שלי ואני שואל, האם גם אתם מרגישים כמוני?".
10. חזרו על עצמכם
תנו לקוראים שלכם את היכולת להרגיש כי כמה מהמאמרים שלכם שווים שיתוף. אם הצלחתם לגרום לכך שהקוראים שיתפו מאמר אחד שלכם הרי שיצרתם דבר מה שניתן לחזור עליו לאורך כמה פעמים ואף לקבל הצלחה ממושכת לאורך זמן. נסו להבין מהו הדבר שגרם לשיתוף וחזרו עליו כמה פעמים.
דוגמא: ניסיון להבין אם מאמר על עצות שותף יותר ממאמר ביקורת על חוויה תרבותית מסוימת.
11. פרסמו את ההצלחה שלכם
בהמשך לסעיף הקודם, הראו לקוראים שלכם שאתם שמחים על כך שהמאמר שלכם הפך לויראלי וזכה לשיתוף ברשתות החברתיות השונות. כך מצד אחד תוכלו לגרום לקוראים להבין כי ישנו צורך לשתף את המאמר ומצד שני, הקורא מבין כי הגיע לכותב בעל איכויות מסוימות.
דוגמא :" זהו בלוג בו אני מודה לכם הקוראים על כך שהבאתם לי הצלחה ברשתות החברתיות בזכות השיתופים שלכם".
12. מאמר ויראלי
מהו בעצם מאמר ויראלי, התשובה לכך היא רחבה וכאשר אנחנו חיים במרחב דיגיטלי בו נראה לעיתים שהכול כבר קיים , ישנו קושי להבין כיצד תוכן אחד יכול להפוך לנפוץ ברשתות החברתיות. הדרך להפוך את המאמר שלכם לויראלי, עוברת דרך צפייה בתכנים נוספים בניסיון להבין כיצד הם הצליחו.
דוגמא: מאמר אשר כולל אתגר או סדרת מאמרים הכוללת סדרת סרטוני הדרכה.
13. כל מאמר והייחוד שלו
אם אנשים שיתפו את המאמר שלכם, הרי שהם מרגישים כי אחרים לא מכירים את התכנים שלכם ולפיכך ישנו צורך בפעולת השיתוף על מנת שיכירו את הכתיבה שלכם. יש להסביר על הייחודיות של המאמר לעומת אחרים ועל העובדה כי אתם מייצרים תוכן אשר לא ניתן לראות במקום אחר חוץ מאצלכם.
דוגמא: היכולת שלכם ליצור מתכוני אוכל בצורה ייחודית כמו שאחרים לא יכולים ליצור.
14. דברו על מאמרים של אחרים
יותר משאנשים אוהבים לשתף מאמרים של אחרים. הם אוהבים לראות כי אחרים דיברו על המאמרים שלהם. למעשה , כך הרשתות החברתיות עובדות, הגולשים נמצאים ביחסי גומלין אחד עם השני. בסופו של דבר, תוכן אשר מדבר על יוצרים אחרים, הרי שהוא יגרום לקוראים להבין כי מדובר בכותב אשר מכיר במקורות ההשראה שלו.
דוגמא: מאמר בו אתם ממליצים על חמשת הכותבים האהובים עליכם.
15. דברו על הקשר שלכם אל הנושא
הקוראים שלכם רוצים להבין, מדוע בכלל אתם כותבים על הנושא שכתבתם, הדרך להסביר להם על קשר זה, נמצא בעובדה שאתם עברתם מסע מסוים או חוויה רגשית אשר גרמה לכם להתאהב בנושא עליו אתם כותבים. שתפו את הקוראים באותו רגע בו החלטתם כי
אתם כותבים על המקרה. זהו כלי מרכזי אשר יגרום לקוראים לשתף את התוצר שלכם
דוגמא:" זוהי הדרך בה נחשפתי אל תחום הבישול הביתי".
16. תכנים אשר גורמים הנאה
ישנם תכנים אשר פשוט עושים טוב על הלב לאלו שקוראים אותם. קוראים אשר יראו במאמר שלכם ככזה אשר גורם להם לשכוח מאירועי היום ואף להבין דבר מה בצורה אחרת ממה שהבינו עד היום. קוראים יבקשו להעניק לחברים שלהם את אותה הנאה שהם הרגישו כאשר הם קראו את המאמר שלכם.
דוגמא: מאמר הכתוב בצורה קומית ומשעשעת.
17. הימנעו מכיתוב קלישאתי
הקוראים שלכם בסופו של דבר מגיעים מעולם של רשתות חברתיות, הם רגילים לסוג מסוים של תכנים ואף הם מרגישים עייפות מסוימת מסוג זה. נסו להיות שונים מתכנים אשר לרוב גורמים לקוראים להימנע מתכנים כאלו ואחרים כמו תכנים אשר מפרסמים בצורה אינטנסיבית מוצר מסוים.
דוגמא לכיתוב ממנו צריך להימנע:" רק אצלי תמצאו את העצות הכי טובות לשיפוץ הבית".
18. מאמרים רבים, מסרים רבים
למעשה, אם המאמר שלכם יכיל כמה סוגים של מסרים ונושאים, הרי שהצופים שלכם ירגישו
מבולבלים, לא רק כשהם ינסו להבין את התוכן אלא בנוסף, כאשר הם יבקשו לדעת האם
ישנו צורך לשתף את המאמר שלכם ברשתות השונות.
דוגמא לכיתוב ממנו צריך להימנע:" היום נסקור את תולדות הקולנוע במשך 150 שנות קיומו".
19. כיצד מפרסמים מוצר
ניתן לפרסם מוצר מסוים במאמרים שלכם אך יש לדעת כיצד לעשות זאת, כאשר עשייה נכונה של
דבר זה יכולה בהחלט להוביל לכך שהקוראים שלכם יבקשו לשתף את המאמר שלכם שוב ושוב.
פרסום נקי של מוצר מגיע מתוך ניסיון אישי שלכם של הדבר תוך כדי שאתם מעבירים לקוראים
שלכם את חווית השימוש מין המוצר.
דוגמא לכיתוב ממנו צריך להימנע:" המוצר עליו אדבר הפעם הוא המוצר הטוב ביותר בתחום".
20. הימנעו משקרים
קוראים יודעים לזהות אם המאמר שלכם מכיל מידע שהוא אינו כנה. כאשר אתם מספרים על
חוויה מסוימת, נסו לספר על חוויה שבאמת עברתם, כזאת שהשפיעה עליכם בצורה משמעותית.
תוכן כנה יגרום לכך שהוא ישותף בצורה רחבה יותר.
דוגמא לכיתוב ממנו צריך להימנע:" זהו סיפור על עסק אשר מצליח ללא רשתות חברתיות".
שאלות ותשובות
אני חדש ברשתות החברתיות, האם ייקח לי זמן ליצור מאמר אשר יגרום לשיתוף?
למעשה התשובה לכך היא לא, הנוסחה למאמר אשר יכול להגיע לשיתוף רב היא איננה מדויקת. מאמר טוב יכול להגיע לשיתוף רב. לפני שאתם ניגשים לכתיבת המאמר , בצעו מחקר קצר ונסו להבין כיצד ליצור מאמר שיגרום לשיתוף.
האם ניתן ללמוד את התחום?
כיום באינטרנט קיימים תכנים רבים אשר מתמקדים בניסיון לגרום לאנשים להבין את עולם הרשתות החברתיות כדי שהם יוכלו לייצר בעצמם תוכן אשר יזכה להצלחה. ניתן ללמוד את תחום הרשתות החברתיות בצורה רחבה ויעילה.
כיצד עולם הרשתות החברתיות משתנה מיום ליום?
התשובה לכך היא איננה מדויקת מכיוון שעולם זה משתנה בצורה תדירה ואף אנשי הרשתות אינם יודעים בעצמם לאן עולם זה יכול להתפתח בעתיד. יש להישאר עם יד על הדופק , לנסות להיות ערניים ולהבין אילו תופעות חדשות תופסות תאוצה ברשתות החברתיות.
כיצד אני גורם לכך שקוראים ישתפו את המאמר בכמה רשתות?
מאמר טוב הוא מאמר אשר מכיל כמה סוגי תכנים בבת אחת, למה הכוונה? נסו ליצור מאמר אשר מכיל בתוכו תמונות, סרטונים, נתונים מדויקים ועוד. ככל שיהיו עוד סוגי תכנים הרי שהמאמר שלכם יתאים לכמה רשתות חברתיות.