תפריט

10 טיפים לכתיבת כותרות איכותיות באינטרנט

הכותרת היא החזית של המאמר שלכם. ללא כותרת טובה אנשים יוכלו לחלוף על פני המאמר שלכם במהירות מבלי שאפילו יטרחו להיכנס אליו, בלי שנדבר על לקרוא אותו. נשאלת השאלה מהי כותרת איכותית? התשובה לכך היא איננה מדויקת ולמעשה ישנם דרכים רבות באמצעותן ניתן ליצור כותרת אשר מצד אחד תמשוך את הצופים אל הכתבה שלכם ומצד שני תכיל מידע ותצדיק את הדברים הכתובים בה. טוב לדעת שיצירת כותרת איכותית יכולה להיות קלה יותר מכפי שזה נראה לכם. כל מה שצריך לעשות הוא לפעול על פי מספר צעדים פשוטים. מאמר זה יעניק לכם מידע על הדרכים השונות לכתיבת כותרות איכותיות באינטרנט.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים בטופס פשוט זה, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם:

על מה הכתבה עומדת לדבר?

הטעות שהרבה מהכותבים עושים היא לחשוב על כותרת מגניבה וקצרה אשר אך ורק מושכת את העין אך לא מנדבת כלל וכלל מידע על המאמר אליו הגולשים נכנסו. אומנם זה נכון שבסופו של דבר יעילות הכתבה נמדדת על פי מספר הכניסות אל הדף ועל פי מספר הפעמים שאנשים לחצו על הלינק ,אך כיום ישנם מדדים שונים אשר יכולים לעזור לכם להבין האם אנשים טרחו לקרוא את המשך הכתבה. לכן, כדי שתוכלו להיות הוגנים אל מול הקוראים שלכם ולהעניק לכם מאמר איכותי, יש ליצור כותרת אשר מכילה פיסת מידע קטנה על העומד להגיע בכתבה. זה יכול להיות נושא הכתבה או כמה מילים על מוצר אשר עומד במרכז המאמר. בכל מקרה, כותרת טובה היא כזאת שנותנת לקוראים את היכולת להבין, מהו התוכן אותו הם עומדים לקרוא.

דוגמא: " כיצד ליצור חנות אינטרנטית טובה יותר?"

 

פנייה לקהל היעד

למרות היותו של עולם האינטרנט מגוון, כאשר הרצון שלנו הוא לגרום לכך שכמה שיותר קוראים יכנסו אל הכתבה, בסופו של דבר סביר להניח כי אתם כותבים אל קהל יעד מסוים. כזה אשר אוהב את הנושא שעליו אתם כותבים וכזה אשר אין לו מספיק ידע בנושא או זקוק לנקודת מבט נוספת על דבר מסוים . אנשי קהל היעד, מגיעים אל הכתבה עם מערך ציפיות מסוים ועם רצון שציפיות אלו יתמלאו. חשבו על כך, עד כמה הם ירגישו לא  מסופקים כאשר כבר בתחילת הכתבה שלכם הם יקבלו כותרת אשר אינה פונה אליהם, כותרת כללית אשר נכתבה לכל אדם באשר הוא. היום יותר מתמיד אנחנו נמצאים בעידן בו אנשים זקוקים לפנייה האישית.

דוגמא : " עצות לכותבי תוכן"

 

שונים מהשאר

גם אם איננו מודעים לכך, סביר להניח כי אחרים כבר כתבו על הנושא שאנחנו כותבים. כמובן שכל אחד מגיע עם נקודת מבט שונה כאשר עולם האינטרנט מכיל אנשי תוכן עם יכולות כתיבה שונות אך  כאשר אנחנו נמצאים בעולם בו מספר המילים שאנו יכולים להשתמש בו הוא מוגבל, הרי שישנו צורך לבצע מחקר מסוים ולנסות להבין האם כותבים שונים הספיקו להשתמש כבר בכותרת שאתם עומדים להשתמש בה.כותרת שונה וחדשנית תגרום לקוראים להבין שהם עומדים להיכנס אל מאמר בו יכולות להתקיים תובנות אחרות אשר אליהן הקוראים עוד לא נחשפו.

דוגמא : "  כל מה שביקשתם לדעת על ספרי הארי פוטר"

 

יש לקחת השראה

 לכאורה ,זוהי עצה אשר היא הפוכה מין הסעיף הקודם, אך בהיותכם כותבי תוכן, לבטח אתם כבר מבינים שישנן כמה דרכים לכתוב על אותם נושאים. לכן, הרי שזה מצוין שאתם מבקשים להיות שונים מתכנים מסוימים הקיימים בשוק אך באותה נשימה עליכם להיות עם ראש פתוח ולדעת כיצד תוכלו לקחת השראה מכותבים אחרים ולנסות להבין כיצד הם יצרו כותרת אשר גרמה להם להצליח. כותבים שונים רגילים לעבוד בשיטות שונות אך בסופו של דבר כאשר קיים כל כך הרבה תוכן בעולם האינטרנט כיום, הרי שכותרות יכולות להיות דומות, עדיף שהכותרת שלכם תהיה דומה לכותרת איכותית.

דוגמא: "הרשימה: כיצד להגשים את החלום שלכם לשיפור הקריירה"

 

שיטת כתיבת המאמר

מאמרים רבים נכתבים בצורה מסוימת, מאמר זה לדוגמא נכתב בצורה כרונולוגית כאשר ישנו רצון להעניק מספר מסוים של טיפים כדי שתוכלו לשפר את יכולת הכתיבה שלכם. כך כאשר אנשים נכנסים לקרוא את המאמר, הרי שהם יודעים שהם עומדים להיתקל בעשרה סעיפים שונים. נסו לחשוב כיצד המאמר שלכם בנוי, האם גם בו יש טיפים? האם זהו מאמר אמוציונאלי שמכיל את המחשבות שלכם? על כל פנים, נסו ליצור כותרת אשר מראה לקוראים, כיצד עומד להתנהל המאמר אשר אותו הם עומדים לקרוא.

דוגמא: " שמונה עצות לשיפוץ הבית שלכם".

 

שימוש בביטויים ופתגמים

סביר להניח כי אלו מכם אשר כתבו כמה מאמרים בחיים שלהם, נתקלו בעצה זאת. בצורך להשתמש בכותרת אשר מכילה פתגם מסוים או נכתבה כמחווה או בהשראת ביטוי מוכר. עצה זאת קיימת כבר זמן רב בעולמות התוכן, מכיוון שהיא באמת עובדת. אומנם ככל שהזמן עובר, ישנם יותר פתגמים אשר נעלמים מהעולם, אך תמיד יש את אלו שיישארו, כאשר כותבים רבים מכירים אותם. כותרת אשר תכיל פתגם הומוריסטי, יכולה לעלות חיוך על פניהם של הקוראים. קוראים אוהבים לראות את המאמרים כמין פיסת מידע אותה הם צריכים לפתור. קוראים אשר יצליחו להבין את הפתגם הרי שהם ירגישו גאים יותר בעצמם,בדרך מסוימת.

דוגמא: " עליה וקוץ בה- היתרונות והחסרונות במגורים מחוץ למרכז "

 

כותרת מלאת רגש

אחד מהיסודות לכך שכתבה תעבוד בעידן הנוכחי, נמצאת ביכולת של הכתבה להיות מלאת רגש. אין הדבר אומר כי הכתבה שלכם צריכה להביע את מגוון הרגשות שלכם אך מצד שני, קוראים אוהבים להיתקל בכתבה אשר מכילה עוד דברים חוץ מאינפורמציה שטחית. הדבר תקף על עניין הכותרות. כותרת אשר קיים בה רגש תוכל לגרום לקוראים להתחיל את הכתבה ברגשות חיוביים כגון שמחה או להתמלא בהומור. כתבה אשר נועדה לספר על חוויה שעברתם , יכולה לקבל כותרת אשר תעביר את סך הרגשות. על כל פנים, בתור בני אדם אשר נקשרים לדברים באמצעות רגש, נסו להבין מהן המילים אשר יגרמו לקרואים שלכם להרגיש דבר מה, גם כן.

דוגמא: " עשרת הדברים שעוזרים לי לצאת מדיכאון".

 

הפעילו את הקוראים

מאמרים שונים הם בעלי מטרות שונות, אך מאמר איכותי הוא כזה שנשאר עם הצופים לאורך זמן וגורם להם לחשוב על נושא מסוים, גם לאחר שסיימו לקרוא את הכתבה. כדי שהכותבים יזכרו את המאמר שלכם, הרי שהם צריכם לפעול בו. אין זה אומר שבעת הקריאה הם צריכים להפעיל גופם בצורה ספורטיבית או לפתור חידות מתמטיות, אלא הם צריכים להבין איזו פעולה מצופה מהם לעשות בנוסף לפעולת הקריאה. נסו ליצור כותרת אשר מכילה בתוכה מילה אשר תפעיל את הקוראים. 

דוגמא: " צאו והפעילו את הגוף שלכם".

 

חיבור לכותרות המשנה

מאמרים רבים כיום מכילים כמה כותרות משנה. כל כותרת משנה היא בעלת חשיבות מסוימת, כאשר מאמר איכותי הוא כזה אשר מכיל בתוכו קשר מוסים בין הכותרות השונות. לכן זה יהיה טבעי ביותר שהכותרת הראשית של המאמר תהיה קשורה בצורה ישירה אל כותרות המשנה. שיטה טובה ליצירת כותרת שכזאת היא לכתוב את הכורת בסוף המאמר שלכם, כך תוכלו ליצור כותרת אשר נשענת על התוכן אשר כתוב במאמר במקום כותרת אשר היא תלושה ואינה מרגישה מחוברת לנאמר בכתבה שלכם.

דוגמא לכותרת ראשית : " בניית המטבח עליו חלמתם".

דוגמא לכותרת משנה: " צעד ראשון לבניית מטבח".

 

משפט המחץ שלכם 

הטיפ האחרון שנבקש להעניק לכם הוא הצורך ליצור כותרת אשר תתאים לדרך הכתיבה שלכם. בסופו של דבר, אתם כותבים מיוחדים עם יכולות אשר סט מסוים של יכולות. נסו לחשוב כיצד תוכלו לייצר כותרת אשר תגרום לקוראים שלכם לזהות אתכם עוד לפני שהם המשיכו לקרוא את שאר המאמר. כמו שכבר כתבנו במהלך מאמר זה, קוראים נכנסים אל כתבות עם מערך ציפיות מסוים. אם ישנו כותב אשר הקוראים שלכם אוהבים במיוחד, הרי שהם ירגישו יותר בנוח כאשר המאמר יכיל כותרת אשר מזוהה עם כותב זה. נסו ליצור כותרת אשר מצד אחד מספרת עליכם ועל יכולות הכתיבה שלכם. יש להיזהר מיצירת כותרת אשר הן דומות מדי אחת לשני או כאלו אשר לא ברורות בצורה מלאה.

דוגמא: " ספר העצות הגדול של איתי כהן".

 

לסיכום, יצירת הכותרת האיכותית היא דבר לא קל בכלל אשר דורש מכם לכתוב פעמים רבות כאשר אתם מנסים ליצור תוצר אשר יהיה ברור אל הקוראים שלכם. למעשה, ניתן להביט על יצירת הכותרת כמין תהליך אשר חוזר על עצמו. כותבים איכותיים יוכלו ללמוד מתהליך זה כאשר בסופו הם יגיעו לנקודה בה הם ידעו ליצור מאמרים רבים בעלי כותרות מגוונות. יש לזכור כי בסופו של יום, כותרת טובה היא כותרת אשר נשארת עם הקוראים שלכם לאורך זמן, כזאת שגורמת להם לחזור אל המאמרים שלכם שוב ושוב.

 

שאלות ותשובות

 

האם ישנן הוראות מדויקות לכתיבת כותרת איכותית?

כל אדם מגיע אם סט יכולות משל עצמו, עם תחומי עניין ייחודים ועם הבנה של שונה של מקצוע הכתיבה. למעשה, לא ניתן לייצר הוראות מדויקות לכתיבת כותרת איכותית מכיוון שכל אחד מכם יתפוס את הכתיבה בצורה שונה. אפשר לפעול על פי עצות של מקורות מידע שונים.

 

כיצד עלי להתמודד כאשר נגמרים לי הרעיונות ליצירת כותרת?

צאו לסיור בעולם האינטרנט הבלתי נגמר. בכלל, בכל פעם שאתם עומדים לכתוב כתבה כזאת או אחרת, לא יזיק לבדוק את מצב התחום ולנסות להבין מה כותבים נוספים כתבו במאמרים שונים, לפניכם.

 

כיצד אדע אם הקוראים אוהבים את הכותרת שלי?

ניתן לדעת את הדבר בכמה דרכים. ראשית כמה מין הפלטפורמות לכתיבת מאמרים נותנים לקוראים את היכולת להגיב, מוטב שתבדקו כי אכן האתר בו אתם כותבים הוא כזה המכיל אופציה שכזאת. בנוסף, כתבות אשר משכו קוראים רבים הרי שאלו כתבות בעלי כותרת איכותית. לבסוף נסו לחפש את הכתבה שלכם במנוע החיפוש של גוגל, אם הכתבה נמצאת בעמוד הראשון של החיפושים הרי שהכותרת שלה היא איכותית.

 

מהי כותרת לא איכותית?

כותרת אשר נכתבה בצורה שטחית ולא אמינה היא כותרת בעייתית. קוראים יכולים להבחין בית כותרת איכותית ומלאת עומק לבין כותרת אשר יותר דומה לפרסומת ובעצם נשענת על סיסמאות חסרות משמעות.