תפריט

5 טיפים מנצחים לכתיבה שיווקית שמביאה לקוחות

בעולם השיווק והמכירות של ימינו כתיבה שיווקית מהווה נדבך חשוב מאוד בכל קמפיין של חברה המספקת שירותים או מוכרת מוצרים. העובדה שעסק יכול לכתוב מאמר בנושא מסוים ולשלב בו אלמנטים שיקדמו פעולה למכירה, הופכת את הכתיבה השיווקית לכלי אולי החשוב ביותר שקיים היום בעולם השיווק. מהן הדרכים לכתוב נכון את המסר שלכם? האם נכון לספר סיפור ארוך ומרתק על החברה והמוצר? אולי צריך להעביר לקורא מסר קצר וקולע שמצליח לגעת ברגשותיו מכיוון שהוא ממלא צורך אמיתי אצלו? כיצד מייצרים תחושה שמה שכתוב אמין ואובייקטיבי? על כל אלה במאמר הבא.

חשבו על מסר קצר ומדויק

בכתיבה שיווקית חשוב לא להיסחף לסיפור אפי ארוך וחסר שורה תחתונה. העיקרון שצריך להנחות את הכתיבה הוא שיש לנסח מסר קצר וקולע ולחזור עליו מספר פעמים בהקשרים שונים של המאמר השיווקי. הקהל שלכם התרגל מאז ריבוי ערוצי הטלוויזיה והטלפון החכם למסרים קצרים, והוא חסר סבלנות לסיפורים ארוכים חסרי תכלית. עליכם לתפוס את הקורא כבר בשורות הראשונות של המאמר ולגרום לו לרצות לקרא עד הפואנטה אותה הוא מחפש.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים בטופס פשוט זה, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם:

יצירתיות מעל הכל

אמנם חשוב לא להיסחף לכתיבת סיפור אפי ארוך אבל, עליכם להיות יצירתיים ולהימנע ככל שניתן מכתיבה טכנית חסרת עניין ויצירתיות. סיפור אינו חייב להיות ארוך הוא יכול בהחלט להיות קצר וקולע וזו המטרה שלכם. העבירו את המסר הקצר והחשוב באמצעות כתיבה חכמה, מעניינת וממוקדת, היו יצירתיים בכל מחיר ותנו לקורא תחושה שהמאמר הוא תקציר של סיפור מרתק שמעביר מסר בעל ערך מוסף חשוב.

כתבו בהתאם לקהל היעד שלכם

אתם חייבים לדעת למי אתם כותבים, מה גילו של קהל היעד שלכם, מהיכן הוא, מה ההרגלים שלו, האם מדובר בנשים וגברים כאחד או רק במגדר אחד. הכרות מעמיקה עם קהל היעד שלכם תסייע לכם מאוד בעיצוב נכון של המסרים וניסוח מדויק של המאמר השיווקי כולו. התוכן שלכם חייב כפי שצוין קודם לכן להיות מעניין ולהניע את הקורא לפעולה כלומר, שישאיר לכם את הפרטים האישיים שלו כדי שתוכלו לחזור אליו. שם הלקוח הפוטנציאלי הוא שם המשחק וככל שיהיו לכם יותר שמות יהיו לכם בהמשך יותר מכירות.

תנו מענה לצורך של הלקוח

הכתיבה השיווקית חייבת לתת מענה לצרכים אמיתיים של הלקוח שלכם. הסיפור שלכם על המוצר או השירות צריך להסביר ללקוח כיצד הם נותנים לו פתרון לבעיה מידית שיש לו. המסר הקצר חייב להמחיש את יתרונות המוצר או השירות על פני המתחרים ולייצר זהות מלאה של הלקוח עם הפתרון שאתם מציעים לו, זאת ניתן להשיג על ידי נגיעה רכה בכאב שדורש את הפתרון. הקורא שלכם צריך לקבל את התחושה שאתם לגמרי מבינים את הכאב שלו ומנוסים מאוד במתן פתרון לכאב זה. ספקו כמה שיותר מידע מקצועי, שיעצים את ההתרשמות שאתם בעלי סמכא בנושא עליו אתם כותבים.

שאלות ותשובות

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לייצר ענין וערך משמעותי עבור הקורא הנה להציף שאלות רלוונטיות אודות הנושא המדובר ולענות עליהן. סביר להניח שאחת השאלות שתעלו במאמר היא שאלה שמעסיקה את הקורא שלכם, ואולי לשם קבלת התשובה עליה הוא ייכנס למאמר שאתם כותבים. כשמדברים על מתן ערך אמיתי לקורא בדיוק לכך מתכוונים, ענו על שאלה חשובה והניעו לאחר מכן לפעולה.

לסיכום

כתיבת מאמרים שיווקיים היא כלי רב משמעות בדרך להשגת לידים ולקוחות. כתבו נכון ותיעזרו במידת הצורך בכותבים מקצועיים שיובילו אתכם ליעדי המכירות שלכם.