כתיבה שיווקית היא אמנות. לא כל אדם מסוגל לעשות את זה ברמה מקצועית גבוהה על מנת שהטקסט ישיג את מטרתו למכור ובאמת לשכנע. בדף זה תקבלו טיפים לכתיבה שיווקית איכות.
המידע בדף זה יכול להועיל במידה ותבחרו לעשות זאת בעצמכם או במקרה שתבחרו לעבוד מול חברת כתיבה מקצועית.
חלק משירותי כתיבה שיווקית שאנחנו מציעים
בין לקוחותינו תמצאו את
מה זה כתיבה שיווקית איכותית ולמה אי אפשר בלי זה?
כתיבה שיווקית לעסק היא יצירת טקסט שנועד לקדם מוצר, שירות, תהליך עסקי או מותג. הצורה הנפוצה היא מאמרים תדמיתיים, שיכולים להתפרסם בבלוג החברה, בכלי תקשורת למיניהם ולאפשר לארגון או לאדם פרטי לחשוף קהל גדול למוצרים ולרעיונות שונים. מטרת הכתיבה השיווקית היא לגרום לאנשים להיכנס דווקא למאמר שלכם ולבחור דווקא במוצרים והשירותים שמוזכרים בו – ולעשות זאת בצורה משכנעת.
במילים אחרות, כתיבה שיווקית היא כתיבת תוכן איכותי שבאמת מדבר לקהל, ומעודד בחירה בכם. בכדי לעשות זאת, אספנו לכם כאן עשרה טיפים שיוכלו לעזור לכם או לכתב שלכם לכתוב טקסט שיווקי ברמה הגבוהה ביותר.
למה מומלץ להיעזר בחברה לשירותי כתיבה שיווקית
שימוש בצוות מקצועי
רושם ראשוני הוא דבר קריטי. אחד הדברים שישפיעו על הרושם הראשוני שהלקוחות שלכם יקבלו מכם, זהו הטקסט השיווקי שלכם באינטרנט או במדיום מודפס. התהליך היסודי והצוות המקצועי של ביירון, הכולל מנהלי פרויקטים, כתבים ועורכים לשוניים, יוודאו שהכתיבה השיווקית שתקבלו תשאיר את הרושם הרצוי ותקדם את התהליך השיווקי בצורה הטובה ביותר.
מגוון של שירותי כתיבה
אחד היתרונות של עבודה עם חברת ביירון היא זמינות של שירותי כתיבה שונים. לדוגמה: כתיבה לבלוג, כתיבה טכנית, כתיבה לקידום אתרים, תרגום ועריכה. בכל אחד מסוגי הכתיבה השונים יש צורך במומחה שונה.
תהליך יסודי של בקרת איכות
בחברת ביירון בכל פרויקט כתיבה נעשה תהליך מעמיק של בקרת איכות על מנת שאתם תקבלו את המוצר המלוטש ביותר. בסיום הכתיבה הטקסט מוחזר למנהלת הפרויקטים לביקורת ראשונית והיא עוברת על הטקסט בקפידה תוך שיח עם הכתב למטרת שיפור איכות הכתיבה.
הלקוח מקבל טיוטה ראשונית שעליה הוא מגיב, ובמידה ויש דברים שהלקוח מבקש להתאים לצרכיו ולשנות הדבר נעשה ביעילות ומהירות. לבסוף מתבצע תהליך של עריכה לשונית בשיתוף פעולה בין עורך לכתב, כך שהלקוח מקבל טקסט תקין מבחינה לשונית, ושיווקי ויעיל מבחינה עסקית.
סרטון וידיאו שמסביר את הקסם של תוכן אשר מנוסח בצורה שיווקית
כדי שהמוצר שתקבלו יהיה בדיוק מה שאתם צריכים ויותר, חשוב להעביר לחברה את הציפיות שלכם מהכתיבה. אפילו לפני שאתם מתחילים בעבודה תבהירו מי קהל היעד שלכם ומה מטרת הטקסט והמסר שאתם רוצים להעביר. ניתן לעשות זאת בעזרת שליחת טקסטים דומים או ישנים שיש לכם במאגר, והכוונה איפה אפשר לחקור יותר מתחרים עם טקסטים שאפשר ללמוד מהם וליצור טקטים איכותים וממוקדים יותר.
אודות שירותי כתיבה שיווקית של ביירון
הרקע האקדמי והעסקי של ד"ר אביאור ביירון לימד אותו כי טקסט איכותי הוא פרי עבודתם של צוות מקצועי המתקשר ברמה גבוהה עם הלקוח ואחד עם השני. הקפדה על תהליך יצירתי, מצד אחד, ומובנה וביקורתי, מצד שני, הוא המקנה ללקוחות של ביירון טקסטים בעלי ערך גבוה. זו גם הסיבה שלקוחות כמו מכון וייצמן, נובוקיור, פזגז, ורבים אחרים בוחרים בצוות של ביירון לכתיבת הטקסטים שלהם. צוות ניהולי המתמחה בכתיבה.
לחברת ביירון יש צוות ממוקד ויצירתי המתמחה בכתיבה: ד"ר אביאור ביירון, הכותב ועורך ספר להוצאת אוקספורד בארה"ב, משמש כמנכ"ל החברה. מנהלי פרויקטים (שחיים ונושמים את נושא הכתיבה) המאפיינים את הצורכים שלכם: מהי מטרת הכתיבה? מי קהל היעד? מה היעדים שהכתיבה אמורה להשיג? בהתאם לאיפיון שיעשה, מנהל הפרויקטים בוחר כתב אחד או יותר ועורכים לשוניים אשר יוצרים טיוטה ראשונה.
הכתבים של ביירון הם בעלי ניסיון רב בכתיבה שיווקית. הם דואגים לתקשר בצורה הטובה ביותר את היתרונות של השירות או המוצר שלכם. כל פרויקט יתחיל בשיחה במטרה להכיר את הצרכים ולבצע אפיון. הכתבים מקבלים את האפיון ולעתים משוחחים גם הם עם הלקוח במטרה להבין טוב יותר את הצרכים והמטרות.
10 טיפים ועצות ליצירת כתיבה שיווקית אפקטיבית
1. כתבו עם מטרה
לפני שאתם מתחילים לכתוב, תחשבו מראש- על אתם כותבים, איך אתם רוצים לגרום לקוראים להרגיש, מה הערך שאתם מספקים לקוראים, ולאן אתה רוצה להוביל את הקוראים. כתיבה שיווקית היא כתיבה עם מטרה לקדם מוצר, כך שהקוראים ירצו לקנות אותו. לכן, חשוב מאוד להתחיל את הכתיבה עם המטרה לקדם את המוצר. כשניגשים לעסוק בכתיבה יש לבדוק האם המסר של הכתיבה עונה על אחד מהתועלות שמניעות את הלקוח לפעולה?
2. תכתבו בלי מעצורים
כתיבה לעיתים קרובות לא באה באופן שוטף, מפני שהיא מצריכה מחשבה רבה, מחקר והשקעה. לכן, חשוב מאוד בהתחלה לכתוב את כל מה שעולה לכם בראש ללא מעצורים, ולא להתחיל לערוך כל משפט. כתבו בשטף בשלב הראשון, ואחר כך תשבו לערוך.
3. תשקיעו בפתיחה
הפתיחה היא כמו הפיתיון שעל קצה הקרס של הדייג, היא זו שמושכת את הקוראים להמשיך ולקרוא. המילים הראשונות איתם אתם פותחים את התוכן שלכם קריטיות לאיך וכמה הטקסט שלכם יצליח, אם לא תפסתם ועניינתם את הקורא במילים הראשונות, לרוב הוא פשוט יחליט שלא להמשיך לקרוא.
4. תהיו ברורים וממוקדים
העידן הנוכחי מאופיין בגירויים רבים ושונים והפרעות קשב וריכוז. כלומר, יש לכתוב בצורה ממוקדת מאוד וברורה, על מנת למנוע חיכוך אפשרי בין הלקוח הפוטנציאלי למסר הכתיבה. חשוב להיות עקביים ולהתמקד בלהעביר מסר אחד לאורך כל הטקסט.
5. כתבו בפשטות
אחת מהתכונות החשובות ביותר בכתיבה שיווקית היא נגישות לקורא. מאוד מפתה להתחכם ולכתוב בצורה שנראית "מגניבה", אבל לרוב הגישה הזאת לא עובדת. הציבור הרחב לא מחפש התחכמויות אלא את הפשטות והנגישות. אם כן, על המסרים בכתיבה להיות פשוטים, קצרים וברורים. שימוש במילים גבוהות או משחקי מילים הוא טוב בעיקר כאשר מדובר בקהל מצומצם, עם זאת ישנם לקוחות רבים אשר מוצאים זאת כטרחנותי או הסחות דעת ממטרת הכתיבה השיווקית.
6. תזכרו למי אתם כותבים
קהל היעד אליו אתם כותבים חייב להיות במחשבתכם לפני ובמהלך הכתיבה. התוכן, המסר וצורת הכתיבה חייבים להיות מותאמים לקוראים. צורת הכתיבה שונה בין אם מדובר בקהל מבוגר או צעיר ובין אם מדובר בקהל עסקי או פרטי. לדוגמה, לעיתים כאשר מדובר בקהל צעיר, כדאי לכתוב בקצרה ובצורה שמושכת את העין. לעומת זאת, כאשר מדובר בקהל מבוגר, כדאי לתעדף ישירות, פשטות ומקצועית.
7. תכתבו קצר ולעניין
לקהל הרחב לרוב אין כוח או סבלנות לטקסטים ארוכים. אנשים פשוט לא יקראו טקסטים ארוכים, ולא משנה כמה פילאי פלאות תוסיפו להם. תכתבו בצורה קצרה ותמציתית, זה יעיל יותר מכל טקסט ארוך ומסורבל.
8. חלקו את הטקסט
כפי שציון בסעיף הקודם, חשוב להקפיד על טקסט תמציתי. במקרים מסוימים המידע שיש להעביר לקרוא הוא רב. ישנם שיטות איתן אפשר לכתוב הרבה אך בצורה תמציתית. אחת מהשיטות היעילות ביותר הן, הצגת הטקסט בנקודות (bullets). צורת כתיבה זו מקלה על העומס החזותי של הטקסט ומאפשרת לקוראים להתמקד במה שמעניין אותם ללא הצורך לחפש בגוש אחד גדול של טקסט.
9. הניעו את הקורא לפעולה
לרוב, מטרת הכתיבה הינה להניע את הגולש לבצע פעולה מסוימת – בין אם זה ללחוץ על פרסומת, למלא טופס או במקרה המיטבי לרכוש משהו. כתבו טקסטים אשר יוצרים הנעה לפעולה בעזרת אסטרטגיות שונות- מבצע מוגבל בזמן, מחיר, כמות, איכות ועוד.
10. המנעו משגיאות כתיב
שפה עילגת ושגיאת כתיב הם אלמנטים שחשוב להמנע מהן בכל מחיר. שגיאות מסוג זה אינן נסלחות לרוב על ידי הקורא ומשפיעות באופן מיידי על תפיסת המוצר והאיכות שלו.
שאלות נפוצות
רושם ראשוני זה דבר קריטי כשמדובר במכירות. אחד הדברים שישפיעו על הרושם הראשוני שהלקוחות שלכם יקבלו מכם, זהו הטקסט השיווקי שלכם באינטרנט או במדיום מודפס. התהליך יסודי והצוות המקצועי של ביירון יודאו שהכתיבה השיווקית שתקבלו תשאיר את הרושם הרצוי ותקדם את התהליך השיווקי בצורה הטובה ביותר.
כתיבה שיווקית איכותית היא הדבר העיקרי שמניע את הקוראים באתר שלכם לפעולה- בין אם זה ללחוץ על פרסומת, למלא טופס או במקרה המיטבי- לרכוש משהו. בעזרת שימוש בתכני שיווקיים, מדוייקים, מקצועים ואיכותים, ניתן להגדיל משמעותית את המכירות של המוצר או השירותים שלך.
תהליך הכתיבה הוא תהליך יצירתי הלוקח בחשבון את המידע שהתקבל על ידי הלקוח באמצעות שאלות מנחות ודו-שיח. מכיוון שהכתב עובד בצוות אז נעשה תהליך של סיעור מוחות והתייעצות עם כתבים שונים לפני שהכתיבה מתחילה. בסיום הכתיבה הטקסט מוחזר למנהל הפרויקטים לביקורת ראשונית.
הלקוח מקבל טיוטה ראשונית שעליה הוא מגיב. לאחר מכן יש טיוטה נוספת המועברת לביקורת הלקוח, לפני שהגרסה השלישית שהיא הסופית. בשלב האחרון, עורכים לשוניים מקצועיים עוברים על הטקסט ומלטשים אותו מבחינה לשונית.
הלקוח מקבל טיוטה ראשונית שעליה הוא מגיב. לאחר מכן יש טיוטה נוספת המועברת לביקורת הלקוח, לפני שהגרסה השלישית שהיא הסופית. בשלב האחרון, עורכים לשוניים מקצועיים עוברים על הטקסט ומלטשים אותו מבחינה לשונית.