תפריט

ביירון עושה תרגום סימולטני לראש ממשלת קנדה

הכתבה הוכנה על ידי אילן יבור, שרון פורגש וד"ר אביאור ביירון

עבור רוב הציבור הישראלי, פארק הטבע והצפרות באגמון החולה נחשב ליעד תיירותי מוביל, המציע יום של בילוי מהנה לכל המשפחה בחיק הטבע, בליווי קולותיהם של מאות אלפי הציפורים המבקרים בארצנו מדי שנה. אך בשבוע שעבר, אנו, צוות התרגום הסימולטני של ביירון, באנו לעבוד.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים בטופס פשוט זה, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם:

לא, מתורגמני ביירון לא גילו כיצד לתרגם את שפתם של העגורים והשקנאים לעברית צחה, לרווחתם של המבקרים הצברים. באותו היום, הגיע ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה של מרכז המבקרים החדש שייחנך בקרוב, ומארגני האירוע ביקשו מחברת ביירון לתרגם את דבריו של הרפר לעברית. חברת ביירון תרגמה לפני מספר חודשים את נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון כשהוא בא לאירוע במכללה האקדמית פרס ברחובות. גם האירוע הזה היה מרגש במיוחד לאור העובדה שמדובר באדם שהוא תומך נלהב בישראל.

סטיבן הרפר וישראל

לפני כחודשיים התקיימה בטורונטו הוועידה השנתית של הקרן הקיימת. בוועידה זו השתתף גם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר. הרפר אינו נרתע מלהגן על מדיניותה של ממשלת ישראל והוא מזדהה עם תפיסות היסוד שלה. הרפר השתתף בוועידה השנתית והביע תמיכה פומבית בישראל למרות הפגנות פרו-פלסטיניות שנערכו מחוץ לאולם בו התקיימה הוועידה. שם הוא גם הודיע כי בכוונתו להגיע בקרוב לביקור בישראל. הוא הגיע בחודש ינואר, יחד עם רעייתו לישראל, והתקבל בטקס רשמי. במהלך ביקורו בן הארבעה ימים נפגש הרפר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס ואחרים, נאם במליאת כנס ישראל, סעד עם ראש הממשלה ושר החוץ אביגדור ליברמן, וביקר גם בבית לחם ורמאללה, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הוא גם ביקר, כמובן, ביד ושם ובכותל, וקיבל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב.

לצד האירועים הרשמיים, בחר הרפר גם לבקר בצפון הארץ, שם השתתף בטקס הנחת פינה למרכז מבקרים חדש שיוקם באגמון החולה וייקרא על שמו. המבנה מומן מכסף שגויס במסגרת הוועידה השנתית של הקרן הקיימת לישראל שהתקיימה בטורונטו, שבה השתתף. אם לשפוט על פי מאות דגלי קנדה וישראל המוצבים מעל לדרך הגישה לאתר ובתוך האוהל הענק שהוקם לאירוע, ועשרות זרי הפרחים האדומים-לבנים שקישטו את אולם הקבלה, היה הטקס בגדר מפגן פטריוטיות קנדית וחגיגת הקשר ההדוק והנצחי בין המדינות, כיאות לקבלת פנים מלכותית לאחד מידידיה הטובים ביותר של ישראל ברחבי העולם.

ההכנות לאירוע

ההכנות לאירוע החלו יום קודם לכן. המכשירים נבדקו ביסודיות והציוד נארז. ביום האירוע, יצאנו בחמש בבוקר ממרכז הארץ והגענו לאחר שלוש שעות לאוהל המרכזי באתר החולה. הקמנו את התא האקוסטי, התחברנו למערכת הסאונד, עשינו בדיקות, ולאחר זמן קצר, החלו לזרום לתוך האוהל מאות אנשים, רובם עולים ותיירים קנדים משולהבים ומקצתם ישראלים וותיקים, שהגיעו לקבל את פניו של גיבור השעה. האורחים זכו לארוחת בוקר חגיגית ולאחריה יצאו בקבוצות לסיורים מודרכים קצרים בפארק, בזמן שביצענו את ההכנות האחרונות לקראת הנאומים של הרפר ואנשי קק"ל, שתוכננו לשעות הצהריים המוקדמות. אילן יבור, המתורגמן, התכונן לנאומים כפי שהוא מתכונן לכל תרגום סימולטני. במקרה זה, הוא ווידא שהוא מכיר היטב את פעילות האתר על פרטיה ועבר על רשימת ציפורי החולה באנגלית ובעברית (ישנם כ-100 מיני ציפורים באתר).

ביירון תרגום סימולטני - תא אקוסטי
ד"ר אביאור ביירון יושב בתוך תא אקוסטי של תרגום סימולטני

האירוע עצמו

כעבור כשעה חזרו קבוצות המבקרים מהביקור בשמורה והתיישבו בציפייה לביקור המיוחל. כשלבסוף פסע הרפר לתוך האולם, הוא התקבל בתרועות שמחה ובמחיאות כפיים סוערות. קבוצת תלמידי בית ספר יסודי מהאזור נופפו מולו דגלי ישראל וקנדה, וחברי מועדון ההוקי קרח הישראלי-קנדי הנרגשים צהלו. ראש הממשלה הקנדי עלה לדוכן נואמים ונשא דברי הוקרה לקק"ל ולקהילה היהודית בארצו על הירתמותם לפרויקט ושיבח את הפעילות המשותפת למען שימור השטחים הירוקים בישראל. בעקבות ראש הממשלה הקנדי עלו עוד מפר נואמים לבמה, ביניהם בכירי קק"ל בישראל ובקנדה, וראשי מועצות אזוריות באיזור החולה. הטקס הסתיים בהנחת אבן הפינה למרכז מבקרים חדשני שישדרג את חוויית הביקור של מאות אלפי המבקרים.

אמנם נדמה כי מרבית המשתתפים בטקס היו קנדים דוברי אנגלית שלא הזדקקו לתרגום לעברית, אך היו גם לא מעט משתתפים ישראלים שנהנו משירות התרגום הסימולטני של הצוות של ביירון. בין ה"לקוחות" שהחזירו אלינו את האוזניות בלטה קבוצת ילדי בית הספר היסודי – כ-30 ילדים כבני 9. במקרה זה, נרתמה ביירון לטובת חינוך ילדי ישראל וחיבורם לטבע ולסביבה.

לעיון נוסף, ניתן לקרוא את הכתבה של קק"ל על טקס הנחת אבן הפינה באגמון החולה.

להלן סרטוני וידאו מהאירוע:

ביירון תרגום סימולטני אבן הפינה לאירוע