תפריט

כתיבה טכנית

זקוקים לכתב טכני מקצועי? חברת ביירון מספקת כתבים טכניים מנוסים אשר יתנו לכם ראש שקט. אנו מקפידים להעסיק את מיטב הכתבים הטכניים בישראל. דבר זה מספק ללקוחותינו ראש שקט שהמסמכים שהם מקבלים כתובים באופן ברור ומקצועי ועל פי הכללים של כתיבה טכנית.

מה זה בעצם כתיבה טכנית?

כתיבה טכנית מוגדרת ככתיבה אשר מטרתה להקל על שימוש במוצר טכני. מוצר טכני יכול להיות מוצר לואו טק כגון מכונה, מכשיר או כלי מסויימים ויכול להיות מוצר היי טק כגון תוכנה. במקרה האחרון התיעוד הטכני הוא לרוב מפורט מאוד ועשוי אף להגיע למאות עמודים. כתיבה טכנית יכולה להיות אם כן, חוברת הפעלה, מדריך למשתמש, קבצי עזרה וכיוצא באלו. הכתב או הכתבת הטכניים הם אלו שאחראים לניסוחו של המסמך הטכני ולכתיבתו.

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים בטופס פשוט זה, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם:

כתיבה טכנית לחברות גדולות

חברות גדולות מעסיקות לרוב יותר מכתב טכני אחד. בחברות כאלו מקובל להחזיק צוות כתיבה טכנית הכולל מספר כתבים טכניים אשר עובדים ביחד להפקת המסמכים. כתבים וכתבות שעובדים בצוות שכזה לרוב בודקים אלו את אלו לפני שמעבירים את הטיוטה הסופית לראש הצוות, לצורך אישורה. לרוב אפילו בדיקה כפולה לא מונעת טעויות.

כתיבה לחברות קטנות

חברות קטנות יעסיקו ברוב המקרים כתב טכני אחד אשר יהיה אחראי על כל התיעוד הטכני המתנהל בחברה מתחילתו ועד סופו. כתב טכני כזה אחראי על תהליך הכתיבה כולו, החל מאיסוף החומרים, דרך הכתיבה והניסוח וכלה בעריכה השולחנית, אליה אתייחס בהמשך. מאחר שבמקרים רבים לכתב טכני כגון זה אין מי שיעבור על מה שכתב, שגיאות מועדות לחמוק מעיניו ויש לקחת זו בחשבון (אדם יכול לקרוא שגיאה שכתב כמה פעמים ולא להבחין בה כלל, בעוד שתקפוץ מיד לעיניו של אדם אחר).

אחריות נוספת שנופלת לידיהם של כתבים טכניים היא נושא העריכה השולחנית. עריכה שולחנית היא האומנות של שילוב טקסט וגרפיקה לכדי מסמך מוגמר הניתן להדפסה. עריכה שולחנית מתבצעת באמצעות המחשב האישי, זאת בניגוד לבית הוצאה לאור. קיימות מספר תוכנות המאפשרות עריכה שולחנית. התוכנות הידועות ביותר הן Microsoft Word ו-Frame Maker, כאשר לכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה.

לסיכום, כתיבה טכנית נועדה להקל על השימוש במוצרים טכניים שונים, על כל סוגיהם, החל מחומרה וכלה בתוכנה. רוב רובם של המסמכים הטכניים כוללים הסברים והוראות למשתמש. תפקידיהם של הכתב והכתבת הטכניים הוא לאסוף את החומרים המרכיבים את המסמכים, לנסח את המסמכים ולערוך אותם לצורך הדפסה (עריכה שולחנית). לעתים כתבים טכניים אף משרטטים לעצמם שרטוטים לצורך שילובם במסמך הטכני אותו הם כותבים, אולם באם מדובר בשרטוטים מורכבים יותר, לרוב יבוצע תפקיד זה על ידי אדם אשר עבר הכשרה ייעודית לכך.

כתיבה טכנית אצל ביירון

מסמך ידידותי למשתמש, מדויק ושימושי הוא גורם הכרחי המלווה מוצרי חומרה ותוכנה וכן תהליכי עבודה רבים. פעמים רבות נוחיות השימוש במוצר תלויה במקצועיות בה נכתב המדריך למשתמש או ספר ההוראות. תיעוד מקצועי וידידותי למשתמש משפיע הן על תדמית המוצר והן על תדמית החברה והכרחי להצלחתם. חברת ביירון סמינרס בע"מ מספקת כתיבה טכנית מקצועית באנגלית, בעברית ובשפות נוספות. כמו כן, מספקת החברה שירותי כתיבה שיווקית (MARCOM),תרגום והדרכה.

השירותים המגוונים אותם מציעה ביירון מקלים עליה בתפירת חבילה אישית המותאמת לצרכי הלקוח. ניסיון עשיר, עבודה עם מיטב הכותבים בישראל וריבוי תחומי פעילותה מאפשרים לביירון לנהל עבור לקוחותיה, על פי דרישה, את פרויקט התיעוד מראשיתו ועד סופו. אפשרות זו איננה קיימת בעבודה מול כתב יחיד העובד כפרילנסר. תיאום בין כתבים, שרטטים, גרפיקאים וכתבים שיווקיים הוא שירות ייחודי אותו מציעה ביירון לצורך ניהול פרויקט התיעוד.

חברות וגופים מובלים במשק בוחרים בביירון לצורך כתיבה טכנית: מכון ויצמן למדע, פזגז, eVigilio, Hermetix, Ceragon ועוד.

הרקע המקצועי של הכתבים הטכניים שלנו

כתב טכני מקצועי חייב להיות בעל הכשרה בתחום עליו הוא כותב. לדוגמא, אם מדובר בתיעוד תוכנה, הכתב צריך להיות בעל תואר במדעי המחשב. כתיבה טכנית מוצלחת יכולה להיעשות רק על ידי כתב טכני אשר מבין את המכשיר או התוכנה על בוריים.

הניסיון הנדרש לכתב טכני

כאשר אנו בוחרים כתב טכני לפרויקט אנו שואפים שלכתב יהיה ניסיון רב ככל האפשר בתחום הנדרש. לדוגמא, אם מדובר בתיעוד או כתיבה טכנית באנגלית לתוכנה, על הכתב להיות בעל ניסיון של שנתיים לפחות בתחום. ניסיון רלוונטי בתחום גורם לעבודה להתבצע במהירות ובמקצועיות. דבר זה חוסך כסף רב ללקוח – ומונע כאבי ראש מיותרים.

תשומת לב לפרטים בעבודה של כתב טכני

ניסיון זה לא הכול. כתב טכני מקצועי הוא אדם ששם לב לפרטים הקטנים. הוא פותר בעיות תוך כדי עבודה ולא ממשיך עד שהכול ברור. לא פלא שכתבים טכנים מוצלחים עוסקים, פעמים רבות, גם בתרגום טכני.

יחסי אנוש טובים

מכיוון שתהליך הכתיבה הטכנית מצריך שיתוף פעולה הדוק עם הלקוח, חשוב שהכתב יהיה בעל יחסי אנוש טובים. על הכתב להבין את הפסיכולוגיה של הלקוח ולדעת איך לקבל את המידע הנדרש לביצוע המשימה, בזמן הקצר ביותר ותוך שיתוף פעולה עם הלקוח. דבר זה חשוב במיוחד במקרה של השמת כתבים טכניים אצל הלקוח.

מיקוד והתמחות

כתבים טכניים מקצועיים יודעים להתמקד בתחומים ספציפיים ולרכוש ניסיון בתחומים אלו. לקוחות זקוקים למגוון של טקסטים: מדריכי משתמש, ספרי אחזקה, נהלים ותהליכי עבודה, ספר מפעיל, תיעוד מערכות מכשור ובקרה, תיעוד מערכות תקשורת, מצגות טכניות ועסקיות, קטלוגים, מענה למכרזים, ספרי התקנה ותחזוקה, תיעוד לחומרה ותוכנה, הפקת לומדה ותיעוד רישום פטנט. כתב טכני אשר מתמחה בתיעוד תוכנה יהיה שימושי יותר ללקוח אשר זקוק לשירות כזה.

גמישות ועקומת למידה

כתב טכני מקצועי הוא בעל עקומת למידה גבוהה ויכולת הסתגלות למצבים חדשים. על אף השאיפה להתמקצעות והתמקדות בתחומים צרים, המציאות היא שיש צורך לשרת מגוון של תחומים בכתיבה טכנית. כתב טכני בעל עקומת למידה גבוהה הוא נכס.

מיטב הכתבים הטכניים

חברת ביירון מתמחה בכתיבה טכנית מקצועית ולכן מקפידה להעסיק את מיטב הכתבים הטכניים בישראל. עובדה זו מספקת ללקוחותינו שקט נפשי וודאות כי המסמכים אותם הם מקבלים יהיו כתובים באופן ברור, מקצועי ועל פי כל המוסכמות המקובלות בעולם הכתיבה הטכנית. הכתבים הטכניים של ביירון רבים ובעלי ניסיון עשיר במגוון רחב של תחומים, בינם: ביוטכנולוגיה, תעופה, תקשורת, בטחון, ציוד רפואי, מכשור ובקרה, תקשורת אלחוטית, תקשורת אופטית, אלקטרוניקה, תוכנה ועוד.

פעמים רבות בכדי לספק מסמך טכני מקצועי על הכתב הטכני לבצע את פעולת התיעוד אצל הלקוח ממש על מנת ללמוד את המוצר לעומק תוך כדי התהליך. ביירון מספקת כתבים טכניים שישבו בחברה של הלקוח ויבצעו את העבודה משם. היתרון בכך הוא חשיפה טובה יותר למוצר אותו מתעדים וכן קשר הדוק יותר עם המפתחים אותו או האחראים עליו. השמת כתב טכני אצל הלקוח יכולה להיות עבור פרויקטים קצרי טווח או ארוכי טווח.

העבודה המשותפת

כל פרויקט מתחיל בפגישה בין נציגי ביירון לבין נציגי החברה השוכרת את שירותיה. מנכ"ל החברה, ד"ר אביאור ביירון, ישמח להגיע לפגישה בבית העסק על למנת לבצע התאמה אישית של השירות הניתן והכתבים המועמדים למשרה וכן לצורך תיאום ציפיות. בהמשך ניתנת ללקוח האפשרות לבחור את הכתב או הכתבת המתאימים ביותר מבין מבחר הכתבים העונים על הדרישות ההתחלתיות. הבחירה נעשית בהתאם לניסיונם של הכתבים בתחום הספציפי ובהתאם לתעריף, אשר עשוי להשתנות. לאחר אישור הצעת המחיר, נחתם החוזה ותהליך התיעוד מתחיל עד להשלמתו לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

איך לחסוך כסף עם כתיבה טכנית?

כתיבה טכנית היא למעשה אלמנט שיכול לחסוך לא מעט כסף לחברות ועסקים. ראשית, כתיבה טכנית נכונה ושוטפת מונעת מהלקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות. החברה מקבלת פחות שיחות לקווי הטלפון שלה ופחות הודעות לחשבונות הרשתות החברתיות שלה, וכך ניתן לחסוך בכוח אדם ובסיוע טכני ללקוח, הן של אנשי שירות הלקוחות והן של אנשי המקצוע. כותבים טכניים מקצועיים מסתכלים על המטלה מכיוון הלקוח, ולא מכיוון אנשי המקצוע. כך, קל יותר להסביר ללקוחות ולמשתמשים כיצד לעבוד עם המכשיר ואיך להשיג את התוצאות הטובות ביותר, ללא עזרה מהחברה. כאמור, לקוחות שמקבלים את המידע הנדרש מחוברות ההסברה, לא צריכים את הצוות הטכני.

המיתוס לפיו אף אחד לא קורא מדריכים הוא נכון כאשר המדריך נראה מאיים, וכאשר הוא נראה ידידותי וזמין, אנשים ינסו אותו, ואפילו יצליחו "לזרום" עם ההוראות. כתיבה טכנית מעניקה גישה נוחה אל המידע, וגם כאשר לא מבינים משהו בהתחלה, אפשר למצוא את ההסבר המדובר בקלות, לעבור עליו שוב, ולפתור את הבעיה. חיסכון נוסף יכול להגיע מהפידבק של הכתב הטכני, שכן לרוב, הכתבים הטכניים מתנסים במוצרים עליהם הם כותבים, ויכולים לעלות על באגים, תקלות וכמובן, דברים שאולי "עוברים" אצל אנשי המקצוע, אך יקשו מאוד על המשתמשים הפשוטים. גם כאן, מדובר בהשקעה נכונה שתעזור לחסוך כסף, לבטח אם מבצעים את התיקונים הנדרשים לפני ההפצה, ולא אחריה.

מינימום פנויות לשירות הלקוחות ושדרוג המוצר

הראייה של כתב טכני היא שונה משל המפתחים של המוצר, שכן לרוב, חלקי המוצר בנויים מכמה חלקים קטנים, עליהם אמונים כמה אנשים שונים. הכתב מפתח סוג של גישה הוליסטית שיודעת לחבר בין כל חלקי הפאזל בצורה טובה. לרוב, לכתבים הטכניים יש גם אינפוטים חשובים בנושא העיצוב והאופן בו הטקסט ייכתב בתוך המדריך או הדו"ח, ובכך, יכול לחסוך ללקוחות שלו גם בנושא העיצובי. יש דברים יותר חשובים ופחות חשובים בתוך חוברת קריאה, והכתב הטכני יכול לכוון את שאר האנשים המעורבים בדבר, כולל מעצבים, כורכים ומדפיסים, איך לייצר את החוברת הטובה ביותר, שתעזור גם היא בחיסכון אל מול אנשי מקצוע וכן גם מול לקוחות.

אלמנט נוסף של חיסכון נוגע לאפשרות לחסוך בעלויות תיעוד. כתבים טכניים יודעים לתעד את מה שהם רואים בצורה מתומצתת וקצרה, מה שחוסך בעלויות ההדפסה. כך גם לגבי המדריכים עצמם, שיהיו קצרים יותר, קטנים יותר, ובעיקר זולים יותר. גם אם העסק מחליט להעלות את המדריכים רק לרשת, ולא להדפיס אותם, יהיו פחות ביקורות (שעולות כסף), וכמובן, הסבר ברור שווה פחות לקוחות שמתקשרים לשירות הלקוחות. הרבה יותר קל להתמקד במסמך קצר וקולע, מאשר בבלילת מילים בלתי נגמרה ובלתי ברורה. כאמור – תקציר טוב שווה הרבה יותר ללקוח מאשר כמות אינפורמציה אובר פרטנית על הדף.