תפריט

כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות

המקום של הרשתות החברתיות בחיים שלנו הוא גדול מאוד. כמעט לכל אחד מאיתנו יש לפחות פרופיל אחד, באחת מהרשתות, ובכל מקרה, כמעט כולם משתמשים בווטסאפ להעברת הודעות, וגם היא נחשבת כרשת חברתית. שתי הרשתות הבולטות כיום הן ללא ספק פייסבוק ואינסטגרם, לבטח כאשר מדובר בפרופילים עסקיים. כל עסק שמכבד את עצמו חייב לנהל חשבונות עסקיים כדי להצליח ולפרסם את העסק שלו בצורה כזו או אחרת. יש אנשים שלא משקיעים כספים, אך עדיין יוצרים קהילות קטנות דרכן הן מפרסמות את המסרים שלהם. כדי לייעל את עבודת הפרסום בדיגיטל צריך לדעת לעבוד נכון, וזה כולל בעיקר כתיבה מכוונת שיווק לרשתות החברתיות.

כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות

זקוקים להצעת מחיר? השאירו פרטים בטופס פשוט זה, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם:

לייצר שפה עסקית מתאימה

כתיבת פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם היא שונה במהותה, בדיוק כמו שכתיבה בטוויטר או בלינקדין צריכה להיות מותאמת לפלטפורמה. בעוד בפייסבוק ישנו חיבור אינטגרלי בין תמונה ומסר כתוב, באינסטגרם נשענים יותר על תמונות, אך אסור לוותר על המלל הנכון, המניע לפעולה. הפוסט האופטימלי כולל תמונה מעוצבת אשר מתכתבת באופן מדויק עם התוכן, לצד מסר קצר, חד ומדויק הפונה לקהל היעד הנכון. החוכמה היא לייצר שפה עסקית המתאימה לכל מותג בהתאמה אישית, ולשים דגש גם על הוורטיקל העסקי הרלוונטי. הרי ישנו שוני מהותי בין השפה הנדרשת בקונדיטוריות לבין חברה שמוכרת אופניים חשמליים. היכולת לייצר את השפה, להטמיע אותה, ולהשתמש בה בצורה נכונה לצד תמונות, היא קריטית.

 

 

להגדיל את החשיפה

דרך עבודה נכונה בדיגיטל, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות. ניתן לייצר טקסטים איכותיים שישתמשו באלגוריתם של פייסבוק כדי להתקדם בצורה אורגנית. ניתן להשקיע מעט כסף יחסית בפרסום ממומן, ולהביא ליחס המרה נהדר, אך הכל מתחיל בטקסטים איכותיים ומותאמים לרשתות החברתיות. בחברת ביירון מביאים את היכולת לקדם עסקים ברשתות החברתיות לשלב הבא. בחברה עובדים כמה מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, וכן יכולים לעשות זאת בכמה שפות, שכן החברה גם עוסקת בתרגום לעשרות שפות. כך, אפשר להגדיל את החשיפה גם לקהלים בינלאומיים, או לקהלים מקומיים דוברי רוסית, ערבית, אמהרית ועוד.

 

 

רווח דרך המדיה

הגדלת החשיפה מתורגמת באופן ישיר ליצירת רווחיות. כאשר מטרגטים נכון את קהל היעד, והכתיבה השיווקית נעשית בצורה איכותית וכזו שמקדמת את המוצרים או השירות של החברה, ניתן לייצר כסף בכמה דרכים. פרסום, הנחות, הטבות, קופונים ותחרויות דרך הדפים בפייסבוק ובאינסטגרם הן דרכי פעולה שמייצרות רווחים בצורה משמעותית. עבודה נכונה שמשלבת תוכן טוב, כמו שמייצרת חברת ביירון, לבין הבנה של אופן הפעולה ברשתות החברתיות, כולל ויזואליה, תוכן וידאו והפיצ'רים השונים של הרשתות, הם כאלו שיכולים לייצר קהילה טובה ואיכותית, שמשלמת תמורת השירות או המוצר של החברה באופן שהוא אינו חד פעמי, אלא רפטטיבי.

 

 

להבין את הלקוח ואת המסר

הדבר החשוב ביותר בפוסטים שיווקיים הוא להבין את הלקוח, את המסר שלו, ואת הרצונות שלו. היכולת להכיל את העסק ומה הוא רוצה לשדר החוצה היא חשובה מאוד, וזהו תהליך שלוקח זמן. בסופו של דבר, פוסטים טובים יוצרים קהילה, וקהילות נוטות להתפתח ולפרוח, ובעקבות זאת, לייצר קידום אורגני שהוא נהדר לעסק ולצרכים שלו. קשה היום למצוא מוצר או שירות שלא מקודם בצורה כזו או אחרת ברשתות, ולכן, חשוב לדעת לייצר בולטות, וזה בדיוק מה שיודעים לעשות בביירון בצורה הטובה ביותר. עם צוות מקצועי, איכותי, ועם ידע וניסיון, אפשר להגיע לתוצאות נהדרות באמצעות כתיבה נכונה בחשבונות ברשתות החברתיות.

 

 

שאלות ותשובות

 

איך כתיבה שיווקית לרשתות החברתיות מועילה לעסק?

המדיה החברתית מאפשרת לכל סוג של עסק ליצור בולטות וקהילה, ולהעניק להם פרסום ישיר ובלתי מפולטר של מידע רלוונטי אודות המוצר או השירות שלהם. כיום, כל עסק חייב להחזיק דף במדיה החברתית, ועדיף בכמה שיותר רשתות, לא רק עבור אותו פרסום ובולטות, אלא גם כשירות חשוב ללקוח. כיום, כל מי שמחפש מידע על עסק, עושה זאת ברשתות החברתיות. ההבדל בין דף טוב לדף בינוני הוא באיכות הכתיבה והוויזואליה. כתיבת טובה, נכונה, מתוקצרת ושיווקית, כפי שמייצרים בביירון, יכולה להגדיל את הטראפיק וכתוצאה מכך, גם את הרווחיות של הדף.

 

איך אפשר להגדיל את המעורבות של הקהל במדיה החברתית?

יש הרבה שיטות להגדיל את המעורבות של הקהל במדיה החברתית. קופירייטרים מתרכזים בתוכן שיפתור את הבעיות של הגולש, בעוד מומחי SEO מתמקדים בנושאים החמים ביותר בתחומי החיפוש ברשת. מומחי מדיה יתנו את הערך עם וידאו או תמונה טובה, ויש אנשי מדיה שמתרכזים בהומור ואינפוגרפיקות שונות. זהו אתגר גדול, אך כשעובדים עם חברה כמו ביירון, שמגיעה עם המון ידע וניסיון, מקבלים גיוון בתוכן, עם כתיבה שיווקית ברמה גבוהה, ואפשרות לשלב את כל האלמנטים הללו לפוסטים יצירתיים שמגדילים את המעורבות של הקהל, עם אפשרות לשיתופים ותגובות. כמובן שדרך נהדרת היא דרך חידונים וסקרים, שמערבים את הקהל באופן מיידי.

 

מה חשוב בפוסט של כתיבה שיווקית?

ראשית, התוכן צריך להיות בשפה של הקהל, עם סלנג נכון ומילים שמתחברות עם המותג. הטקסט יהיה שונה כאשר כותבים למותג של אוכל אסיאתי, או לשירות המשכיר רכבים. קהל היעד המרכזי הוא הפקטור החשוב ביותר, שכן כתיבה לקהל צעיר וכתיבה לקהל מבוגר היא שונה במהותה. נושא המחקר הוא חשוב מאוד לפני כתיבת הפוסט, שכן ידיעת הרקע ומה הפוסט צריך להביע, הוא קריטי לפוסט מוצלח. בנוסף, חשוב להיות חיובי, רציני במידה, אך עם חיוך, לכתוב בצורה קצרה וממצה, להשתמש בווידאו או תמונה אם אפשר (נהדר לאלגוריתם של פייסבוק) וכמובן, הכי חשוב: לקרוא לפעולה. לייצר מעורבות של קהל הגולשים.

 

האם כדאי להשתמש בפיצ'רים של הרשתות החברתיות בשילוב הפוסט?

כן. הפיצ'רים שמציעות פייסבוק או אינסטגרם ואפילו טוויטר, נועדו כדי להגדיל את פעילות הקהל. סקר טוב יעשה שירות נהדר, וכמובן שימוש בתמונות, תאריכים לאירועים, שידור ישיר, צ'ק אין, או כל סוג של קופון יעשו את העבודה בצורה נהדרת. כיום, הסטורי הוא חלק חשוב מכל יוזר ברשתות, ואפילו בטוויטר נחשפנו לאחרונה ל"פליטים". זהו כלי נהדר שאנשים מאוד אוהבים, וגם שם חשוב לייצר תוכן איכותי ומותאם. גם שם, כתיבה שיווקית היא רלוונטית וזוהי לא פלטפורמה שמקדשת רק את הוויזואליה. ניתן לייצר מעורבות גולשים בעזרת הפיצ'ר של השאלות/תשובות או סקרים דרך הסטורי.

 

עד כמה חשובות התגובות בפוסטים ואיכות התגובות בתיבה הפרטית?

התגובות הן המפתח למערכת היחסים בין הדף למשתמשים. כאשר ישנם תגובות של הדף לתגובות של הגולשים, הם מרגישים שהם מקבלים מענה לא מפולטר שעוזר להם עם מה שהם צריכים. ניתן ואף רצוי לפתוח יוזרים נוספים כדי לעורר את התגובות, לתת פידבקים, לשאול שאלות ובעיקר לייצר עוד ועוד תוכן. חשוב לענות בצורה נכונה גם להודעות פרטיות, ולשמור על אותה שפה לאורך כל השימוש בדף. כתיבה שיווקית היא רלוונטית גם בתגובות ובמענה אישי לגולשים. בביירון יודעים לקחת את כל האלמנטים הללו ולחבר אותה למקשה אחת של כתיבה נכונה ומוצלחת.