השימוש במסחר אלקטרוני קפץ מדרגה בשנים האחרונות, כאשר המון אנשים הבינו שאפשר לעשות הרבה מאוד כסף דרך המחשב בבית. מסחר אלקטרוני, או Electronic Commerce (Ecommerce) הוא למעשה פעולה של קנייה ומכירה של מוצרים, או העברה של כספים (או מידע), דרך רשת האינטרנט. איקומרס עובד בצורה של תשלום מוצפן ובטוח (ברוב המקרים) כאשר מרבית העסקים בסדר גודל של בינוני עד גדול, עובדים עם אתרי איקומרס ומוכרים את המוצרים או השירותים שלהם אונליין. חלק מהעסקים משתמשים בחנויות אלקטרוניות ואחרים בפלטפורמות כמו רשתות חברתיות כדי להגדיל את המכירות שלהם. אחד הדברים הכי חשובים באתרי איקומרס היא הכתיבה, שחייבת להיות שיווקית ומותאמת SEO.
השלכות הקורונה על שוק האונליין
מגיפת הקורונה מגיעה עם הרבה חסרונות, אך מבחינת האיקומרס, היא זו שלקחה את כל התחום צעד אחד קדימה. כאשר אנשים לא יכולים ללכת ולקנות בחנויות, הם מזמינים מוצרים הביתה. הרבה מאוד עסקים שלא התעסקו בעבר עם מכירות אונליין, עשו זאת בעל כורחם, וכנראה ימשיכו עם זה הרבה אחרי הקורונה. השירות של הרבה חברות, ולבטח של החברות הגדולות, השתפר משמעותית, וכך גם זמני המשלוחים, שהם החשובים ביותר מבחינת הלקוחות. הדבר החשוב ביותר הוא, שאנשים מייצרים הרגלים חדשים של משלוחים, שיישארו איתם גם אחרי שהמצב ישוב לקדמותו, במה שצפוי לשנות לחלוטין את עולם הצריכה כולו. אין כל ספק שבעתיד נראה פחות קניונים מפוצצים ועסקים ששמים את יהבם בשיפור ושדרוג יכולות המשלוחים שלהם, מאשר בשיפוץ החנויות שלהם.
טקסטים מכירתיים כמפתח להצלחה
הטקסטים באתרי איקומרס חייבים להיות מכירתיים. הם חייבים לשים את המוצר ויתרונותיו בפרונט, ולהחמיא לתמונה, שצריכה להיות מושכת כמובן. עם זאת, שיווק זה לא העניין היחיד פה, אלא גם התאמה מושלמת לצרכי קידום אורגני. SEO הוא חלק בלתי נפרד מכל אתר היום, ויש לו חשיבות מרכזית באתרי איקומרס. היכולת להביא אנשים אל האתר באמצעות קופירייטינג טוב היא חשובה, אך יותר מכך, יש צורך גדול בנראות במנועי החיפוש השונים, ולכן, כתיבה מותאמת היא קריטית להצלחה. בחברת ביירון מבינים את הצורך בכתיבה איכותית לאתרי איקומרס, ומציעים מגוון כותבים איכותיים, עם ידע וניסיון בתחום, אשר יעזרו ליצור טקסטים שייקחו את האתר מעלה ויגדילו את המכירות.
שפה שיווקית ומותאמת SEO
כדי להצליח עם אתר איקומרס, גם האתר חייב להיות מנוסח בשפה שיווקית, כזו שתגדיל את אחוזי ההמרה ותביא אנשים גם דרך הרשתות החברתיות, דרך הפרסום הממומן ודרך החיפושים במונעי החיפוש. לא קל לגרום לאנשים להקליק על פרסומת על טקסט מכירתי, אך זה בהחלט אפשרי, אם יודעים ללחוץ על הנקודות הרגישות. קידום אורגני נכון הוא המפתח להצלחה, והמפתח לכך הוא SEO איכותי, שמציע מילות מפתח נכונות שמגיעות לאחר מחקר ארוך ומשמעותי. בחלק מהמקרים, מילות המפתח לא תמיד הגיוניות, וכוללות מילים לא קשורות, אך הסוד של אנשי המקצוע של ביירון, הוא להכניס את אותן מילות מפתח בצורה טבעית אל תוך הטקסט, ולהפוך אותו לשיווקי ונכון למרות האתגרים המובנים.
מסחר בטוח ומגוון
מסחר אלקטרוני כולל כל מוצר או שירות שאפשר להעלות על הדעת, החל מאלמנטים קטנים ועד קניית רכבים ודירות. יש מגוון יתרונות במסחר אלקטרוני, אותם אנשים מתחילים להבין ולהפנים – אין צורך לקום מהכסא בבית, אפשר לקנות 24 שעות, ובחלק גדול מהמקרים, יש גם הנחות ויתרונות עבור המזמינים און ליין. המסחר הוא בטוח ומגוון, והתחרות היא גדולה. כדי להצליח להתבלט ולהשיג יתרון על פני המתחרים, צריך טקסטים איכותיים ומותאמים, כפי שיודעים לתת בחברת ביירון, שמגיעה עם ידע וניסיון רב בכתיבה שיווקית למטרות מסחר, על כל המשתמע מכך.
דגש על רווחיות
המטרה של כל עסק היא לייצר רווח בכל פעולה שהוא מבצע. לכן, גם כתיבת תוכן לאתרי מסחר חייבת להיות מכוונת רווח. כתיבה נכונה, שתגרום לאנשים להיכנס, להתרשם ולהזמין, היא בהחלט יוזמה שיוצרת רווחים. טקסטים מכירתיים הם מושכים יותר מטקסטים תיאוריים, ולכן, כתיבה טובה משמעותה יותר הקלקות, יותר הזמנות ויותר רווחים. כיום, כאשר התחרות גדולה במיוחד, לכל אלמנט קטן יש משמעות ענקית, וכתיבה שיווקית נכונה היא חלק בלתי נפרד מכל אתר שנותן כל סוג של שירות או מוצר, בין אם מדובר ללקוחות פרטיים ואפילו כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים.
שאלות ותשובות נפוצות על כתיבת תוכן לאתרי מסחר
איך לכתוב בצורה אפקטיבית לאתרי E- Commerce?
הדבר החשוב ביותר בכתיבה שיווקית למוצרים הוא להתמקד בראש ובראשונה בלקוחות של העסק, ורק לאחר מכן בצרכי הקידום בגוגל. טקסטים אשר מכוונים אך ורק למילות חיפוש עלולים לצאת מאולצים מדי, מתישים ולא מכירתיים. הלקוחות צריכים להיסחף אחרי טקסט מושך, בו מילות המפתח נכנסות במידה, ובמקומות הנכונים. אלמנטים נוספים שעוזרים: ביקורות חיוביות, הסברים מדויקים של יתרונות וכמות מילים הגיונית ביחס לצורך.
מה הדברים שחשוב לשים אליהם לב בכתיבה לאתרי E- Commerce?
הכתיבה חייבת להתאים לשפה של קהל היעד, כולל סלנג ושימושים נפוצים. כתיבה למילניאלס היא שונה מכתיבה לקהל מבוגר יותר. בנוסף, חשוב לנסות לו לדחוף את המוצר יותר מדי, אלא לתת לו למכור את עצמו. סופרלטיבים חסרי פרופורציה מורידים את הערך של המוצר עבור הרבה אנשים, ובנוסף, חשוב לכתוב בצורה שתגרה את הדמיון של הקורא. הוא צריך לדמיין את עצמו משתמש במוצר או בשירות ונהנה ממנו, כך שכתיבה בגוף ראשון היא לפעמים מתבקשת. לבסוף, הכתיבה צריכה לכלול סיפור, וצריך להיות לה נרטיב ברור, שכן לא מדובר בכתיבה טכנית ומורכבת, אלא בכתיבה מכירתית שמיועדת לקהל יעד מוגדר.
איפה נכנסת לפעולה הכתיבה השיווקית באתרי E- Commerce?
כתיבה שיווקית באתרי איקומרס לא באה לידי ביטוי רק בתיאורי המוצר, אלא למעשה, בכל מה שמסביב. גם טקסט המסביר על האתר או על אפשרויות התשלום צריך להיות שיווקי, ולבטח – כל מה שקשור ברשתות חברתיות וחיבור בין האתר לביניהן. בחברת ביירון מודעים לכך שאתר של איקומרס הוא חבילה שלמה, וכל פיסת טקסט חייבת להיות שיווקית, גם במקומות בהם זה נראה מיותר. הלקוח צריך להישאב אל האתר ולרצות להישאר בו עוד ועוד, וכתיבה שיווקית נכונה יודעת לעשות זאת, ולהגדיל את הרווחים עבור העסקים.
מה הערך של כתיבה שיווקית לאתרי E- Commerce עבור עסקים?
במציאות של היום, בה החנויות המקוונות הן חלק קריטי מכל סוג של עסק, אסור לאף עסק לוותר על אתר איכותי ומותאם מבחינה שיווקית. זה כלל לא משנה מה סדר הגודל של העסק ואיזה סוג של מוצר או שירות הוא מוכר. עליו לדעת לתת ללקוח את כל האפשרויות, דרך המחשב. אנשים רבים קונים אך ורק דרך הרשת כיום, ועליהם לקבל את הפלטפורמה הנכונה לקנייה שלהם. אתר איכותי, שכתוב טוב ומכירתי, יכול להשיג יתרון גדול על מתחריו, גם אם הוא נחות באלמנטים אחרים. בביירון יודעים לקחת את המוצרים והשירותים של עסקים רבים, ולדעת למקסם את יכולות המכירה שלהם, וכתוצאה ישירה מכך – להגדיל את הרווחים והמכירות שלהם באופן משמעותי.